Day 19 / Semnan - Quchan

3 augustus 2017 - Quchan, Iran

Alweer 19 dagen onderweg waarvan 1 dag Sightseeing Istanboel en 3 dagen panne met de Lion.  Lijkt alweer een eeuw geleden dat we van start gingen!
Vandaag een lange rit dwars door de woestijn.  De temperatuur viel nog best mee ( 38 gr ) maar er stond zo'n enorm harde wind dat - wanneer we de raampjes ( onze arko ) open hadden - we amper konden ademen. Arko maar uit dus!!  Prachtige rit door berglandschappen maar ook enorm grote zandvlaktes. Wel op een goed berijdbare weg gelukkig.  De waarschuwingsbordjes die we tegen kwamen met kijk uit voor
- koeien
- schapen
- omvallende ( waaiende ) auto's
- kamelen
EN .... top of the bill
- jachtluipaarden..  arko blijft uit dus
Onderweg wanneer we door een dorp reden zat Collin net zo in de auto als de paus wanneer hij mensen zegent!
Handje omhoog ( zwaaien ) handje naar beneden.... handje omhoog.. etc
Overal roepen ze Welkom... were are you from.. en de hele riedel er weer achteraan..
Nu in een hotelletje ( hostelletje eigenlijk) op 75 km van de Turkmeense grens... klein kamertje met gemeenschappelijk douche en toilet.
Niet dat ik me daar te groot voor vind maar zit toch liever in wat luxe!!! Ben bang dat t nog wel erger gaat worden...
Morgen om 07:00 van start en Turkmenistan in.  Daar is ( wat ik begrijp) internet niet mogelijk dus spaar mijn verslagjes wel op.
Moeten trouwens eerst de Lion poetsen
( waar dat nog kan want is een groot spreukenbord geworden) want je mag Turkmenistan alleen in met een nette auto... ben benieuwd..
Ja, dit was de laatste dag Iran, een land waar ik met angst en beven in reed maar waar ik toch wel een beetje verliefd op ben geworden... zeker op de mensen