Day 21 / Derweze - Nukus

5 augustus 2017 - Nukus, Oezbekistan

Slapen in de auto.  Theoretisch makkelijk, praktisch gewoon klote. Ik heb de hele nacht ruzie gehad   Met het stuur, de pedalen, alles!!  Pas om 03:30 in slaap gevallen en om 07:00 weer wakker met dus echt overal pijn!!
Op weg dan maar,  7 km terug naar de grote weg,  weer 1 keer vastgezeten maar toch gelukt!!  Dan rechtsaf richting Oezbekistan en gas erop!!!  We hebben nog 4 sigaretten tot het volgende benzinestation. Wordt afzien, maar ja !! De wegen blijken nog slechter te kunnen, het is meer gat dan weg!  Toch nog zo'n 40 km per uur aan kunnen houden...  eerst komen nog de SUV's langsvliegen ( hoe doen ze t??) maar dan komt eindelijk een benzinestation aan de horizon, gelukkig want we zaten bijna zonder en ook de Jerrycan is leeg!!!  BEnzine bijgevuld maar geen sigaretten, shit!!  Verderop worden de wegen........ nog erger, echt verschrikkelijk!!  60 km kost ons 3 uur, de uitlaatophanging is kapot, dat met iizerdraad gefixed, de luchtinlaat is losgeschoten, weer naar beste kunnen vastgezet,  een en al zand,  40 gr, geen sigaretten!!! Wat een klotezooi!!!!  We ( vooral ik) worden er niet vrolijker van.. mocht ik een vliegveld zien dan vlieg ik linea recta naar huis!!!!!!!! Shit shit shitzooi!!!!   Dan komt de grens in zicht, eindelijk!!!
Ook weer een ervaring! Eerst met de Lion in een grote waterbak!  Daarna control Turkmenistan uit ( soepel). Toen Papierwerk Oezbekistan in. Alles in tweevoud invullen. Netjes gedaan maar wel met stift.  Douanier helemaal over de rooie.... opnieuw met pen.  Okay,sorry, dus opnieuw.  Collin was al klaar en kwam erbij staan.  Toen ik klaar was met formulier 1 zag ik dat hij alvast begonnen was met de tweede....MET STIFT.....toen waren de rapen gaar, douanier keek me aan. Schudde met zijn hoofd en concludeerde toen dat ik wel een verstandelijke beperking MOEST hebben......auto gechecked, verrekijker gekeken. Auto beschreven en verder ging het, totaal 2 uurtjes. Toptijd. Nog 25 km naar Nukus, leuk hotel, inhecheckded, sigaretten gekocht, opgestoken.......aaaaahhhhh relax, nog eentje!!!
Even al het zand eraf douchen.. mijn God, wat zijn wij smerig zeg!!! Even later komen nog meer teams aanrijden bij het hotel, allemaal even smerig en shaggie!!
( lag dus niet aan ons)
Om 22:30 uur eindelijk ons ontbijt/lunch/diner met een grote pot bier. Hopen dat morgen iets beters brengt, nu pitten
Hooodooo

1. Nel & Jan:
    7 augustus 2017
    Nou, dat jullie de Hell gepasseerd zijn en weer sigaretten kunnen kopen kán het alleen nog maar beter gaan. We blijven genieten van de verhalen, zit er misschien een super mooi boek aan te komen??
  2. Tijs:
    7 augustus 2017
    Ai Ai Ai,, geen sigaretten, ik had nog wel zo netjes een back up koffertje mee gegeven..
    maar neem aan dat die al misbruikt is :).

Hoop dat auto weer in top conditie is!
  3. Hans Banken:
    7 augustus 2017
    Perry en Collin, volhouden boys. Smoke on the road!
  4. Gaston:
    7 augustus 2017
    Geweldige reis mannen, wel ruig hoor!! Geen probleem toch voor jullie!!, succes verder!