Day 06 / Vama Veche - Istanboel

22 juli 2017 - Istanboel, Turkije

Vanmorgen om 08:00 opgestaan en geprobeerd te douchen.. badruimte is echt zoooo klein, maar ja, wat wil je voor € 6,90 p.p ( ongelooflijk he)
Daarna lekker ontbeten en daarna de andere rijders succes gewenst en afscheid genomen. Hup de weg op, linksaf en na een km of 10 staan we een half uurtje stil bij de grens. Valt mee maar de temperatuur van de auto begint aardig op te lopen.  We besluiten om dit keer niet ons kop in t zand te steken en stoppen bij een benzinestation! Wagen aan de kant, kap open en interessant kijken gaat ons goed af, maar dan ????
Naast de radiator zit zo'n bijvulgeval en dat staat tussen min en max maar toch wordt hij te warm dus......... koffie. Kan de radiator afkoelen en wij hebben lekker pauze!! Win win dus. Na de koffie radiator open en die zat toch niet vol genoeg. Bijgevuld, olie nageken en bijgevuld en een loszittende slang met ijzerdraad op zijn plaats gebonden. Hoppa, Klus geklaard en karren maar! Na 250 km weer tanken, blijkt onze tankdop er niet meer op te zitten, foutje!
Volgegooid, nieuwe dop en verder! De wegen worden erg slecht en de navigatietoestellen beginnen ruzie te maken, echt waar!  Op een kruispunt wezen ze alle drie ( garmin, maps en kaarten) een andere kant op. We hebben voor maps gekozen want die was t snelste!! Jammer, dat werd onze eerste off-road ervaring deze reis. Na 15 minuten zoeken werden ze het toch eens en konden we weer de E48 op! De grens tussen Bulgarije en Turkije duurde ruim een uur, paspoortcontrole, verzekeringscontrole, bagagecontrole...maar ja, we won't let them ruin our good mood.. ook hier weer volop Mongols. Verder op weg worden de wegen op weg naar Istanboel beter en beter, Duitse snelwegen zijn er niks bij.
Dan Istanboel, 15 miljoen inwoners, allemaal een auto en allemaal proberen ons de weg te versperren... zo voelde het in ieder geval...... wat een ramp met de auto zeg.  Het duurde bijna 2 uur om het hotel te bereiken maar we hebben het gehaald. De eerste 3600 km staan op de teller. Best trots op onszelf!  Net hotel met aardige mensen.  Morgen  se was doen, wat inkopen, kijken of we iets aan de uitlaat van de Lion kunnen doen en een beetje sightseeing...Hagia Sophia... en verder lekker rustig aan.
Hoedia....

1. Joop De Graaff:
    22 juli 2017
    Iets met die benzinedop brengt me bij n voorval met een Toyota Benzina Per!
  2. Monique:
    22 juli 2017
    Super trots op jullie heren!!
  3. Tijs:
    22 juli 2017
    Hahhhaah de dop vergeten... volgens mij waren jullie toch echt gewaarschuwd .

Maar chapeau.. 3300km top mannen
  4. Perry:
    22 juli 2017
    Ja, klopt, maar wij zijn ons!!!
  5. Perry:
    22 juli 2017
    Klopt ja, wat een ellende was dat!!