Day 35 / Bayankhongor - Lun

20 augustus 2017 - Lun, Mongolië

Wat een dag gister, gelukkig zijn mijn nieren weer ingedaald dus vandaag om 08:00 weer op. Douchen ( koud helaas), aankleden en de auto checken.
Motorkap open..... waar is de luchtfilter???  Die is dus los gerammeld en ligt ergens boven op het blok, de bijbehorende slangen zijn weg!!! Aiii
Een sok van Collin kapot geknipt en met een slangeklem op de luchtinlaat gezet.
De zweden komen kijken en meten de accu's door, deze zijn ok. Dan zien we dat de aarde van de accu is losgeschoten. We zetten hem vast en alles werkt weer.  Onze achterbak begint intussen ook uit elkaar te vallen, slotjes hoeven/ kunnen niet meer gebruikt te worden. Wat maakt t uit, we zijn er bijna.. even met zijn allen gegeten en we gaan om 10:45 weer in convoy op pad richting Ulaanbaatar. Het is gelukkig droog en de wegen zijn geasfalteerd ...... gas erop dus!!!
Het voordeel van een conoy: je kunt elkaar helpen.  Het nadeel: het schiet niet op als je steeds op elkaar moet wachten, zeker als er Australiers bij zitten, mijn God wat doen die alles op zijn gemakske...
De eerste 100 km gaan snel. Dan begint het plankgas te regenen. Wij doen de lampen aan en de Lion valt stil. Lampen uit ..... broem.  Strange!!!  Na een zoektocht onder de motorkap blijken we een kabelbreuk te hebben en fixen dat.
Hij doet t weer!!  Na nog eens 100km zit bij de Australiers een schokbreker los, 75 km verder krijgt de Zweedse auto stuurproblemen. Alles wordt houtje touwtje gemaakt. Dan zijn wij weer aan de beurt, de auto gaat steeds langzamer. Collin zijn sok vervangen door een andere en de kracht is terug. Vanaf nu moeten we dus zuinig zijn op de sokken... het wordt donker, regent nog keihard en nog 300km naar Ulaanbaatar. De wegen zijn slecht en we rijden 55km/uur... na nog wat reparaties langs een stikdonkere weg komen we langs een Motel en besluiten daar te overnachten.  2 kamers met allebei 5 bedden is voldoende. Kost €2,95 p.p
Geen douche of wastafel en toilet is gat in de grond buiten maar we zijn tevreden... eten, wodka op tafel, nog wat paardemelkalcohol ( bah bah bah)
En dan naar bed.
Nog 135 km naar Ulaanbaatar, ons doel.
Daar nemen we een rustdag. Dan naar Oelan Oede de finishlijn halen en de auto op de trein zetten.  En dan naar huis..  echt wel zin in..
Hoidai

1. Daisy:
    20 augustus 2017
    De finishlijn bijna in zicht ...... De Lion moet nog even op z'n tandjes bijten! Voorzichtig de laatste dagen
  2. Joop De Graaff:
    20 augustus 2017
    Dit soort verhalen "never soks". Nog even t venijn in de staart doorkomen. Succes
  3. Carla:
    20 augustus 2017
    Jullie hoeven de lion niet op de trein te zetten!! Gewoon terug rijden dan kunnen wij langer van jullie leuke reis verhalen genieten!! Succes met de laatste loodjes!!
  4. Geert:
    20 augustus 2017
    Wat extra TLC, tender, love and care, voorde Lion... Veel geleerd onderweg zeg! Ik begrijp dat waar een wil is, is geen weg... Have fun for last mile!
  5. Anton:
    20 augustus 2017
    Kunnen jullie niet nog een paar 100 kilometer omrijden?
    Ik weet na volgende week niet meer hoe ik m'n dag moet beginnen zonder reisverhaal!
    Prachtig mooi weer...succes met de laatste kilometers!

P.s. nog 142 dagen voordat we naar Sölden gaan