Day 12 / The Lion roars.. Rize - Batoemi

27 juli 2017 - Yenicami Mahallesi, Turkije

Vanmorgen lekker uit mogen slapen dus weer allebei om 08:00 wakker. Tju zeg.
Rustig aan gedaan en ontbeten en toen met de taxi richting garage. Daar waren ze al druk bezig de nieuwe onderdelen in de motor te zetten. Wauw, gaat snel zeg, wij dapper meekijken hoe dat de monteurs alles weer een plaatsje onder de motorkap kunnen geven. Langzaam begint de ruimte onder de kap zich weer te vullen. Dan wordt er olie en koelvloeistof bijgevuld, de accuklemmen erop en om 15:30 begint de Lion weer te brullen.  Heeeeerlijk.......Daarna nemen ze hem mee naar een andere garage om de uitlaat te fixen. Gaat nog 2 uurtjes duren. Collin en ik kijken elkaar aan, bellen een taxi, kopen de chauffeur om zodat hij zo hard mogelijk rijdt, vliegen ons hotel binnen, grijpen onze spullen, duiken weer in de taxi en staan 50 minuten later ongeduldig te wachten op de return of the Lion.....   nog een half uurtje wachten maar toen was hij er.. klaar om ons naar Mongolië te brengen.
Afgerekend, moeten vechten om een tip te mogen geven, foto met de monteurs,

Onze helden, 3 geweldige en gastvrije monteurs

lighttownlion shirtjes aan de mannen gegeven en.... op naar Georgie!
Rustig aan gedaan want onze nieuwe motor moet nog 1000 km worden ingereden...  de grens tussen Turkije en Georgie is een verhaal apart!! Eerst een uur wachten ( wel leuk want er stonden nog 5 andere teams)  en toen werden we gescheiden. Ik moest in de auto Turkije uit en Georgie in, terwijl Collin samen met  honderden toeristen ( allemaal bagage uit de bus moeten halen) door een enorm lange sluis door de douane geperst werd!! Gelukkig kwamen we elkaar in Georgie weer tegen. Ons daar voor € 50,- op laten lichten bij de Exchange maar dat mag de pret niet drukken. Wel kwam het bijna tot een confrontatie tussen een man die 3 Georgische Lari vroeg (€ 1.00) voor het parkeren op een - in onze ogen- openbare weg... principezaak dus.  Gelukkig zat ik achter het stuur want Collin was er overheen gereden, zo pissed was hij..Dan naar Batumi, het Las Vegas van Georgie. Geboekt bij..... QUEEN HOTEL... jawel.  Nu even eten en morgen echt verder..., hydio