Day 14 / Tovuz - Lankaran

29 juli 2017 - Tovuz, Azerbeidzjan

Omdat het gister zo goed ging hebben we onszelf getrakteerd op wat extra drankjes, was ook zo mooi in t hotel!
Om 09:45 eens kijken wat er voor ontbijt is.  Een gigantische zaal met uitgebreid ontbijt dus.... scrambled egg, gebakken eitjes, spek, brood, fruit etc. Da's beter dan rijst mer bockworst, toch?  En weer allemaal even vriendelijk..  uitchecken en om 10:45 de weg op... daar ging t gewoon verder, na 10 minuten reed er een auto achter ons met 2 zwaaiende mannen, zo leuk, alleen toen ze bleven zwaaien en zwaailicht op zetten werd t minder!
"Inhalen waar dat niet mag.. 500 manat, oftewel € 250,-,  betalen bij de bank op maandagmorgen"...slik....." wat zegt u??"  Na heel wat ouwehoeren en onderhandelen kwamen we eraf met een boete van 100 dollar... hij onderhandelde dus duidelijk beter.
Toch nog een hand gekregen en fijne reis toegewenst.. ja ja, die twee zitten ons vanavond in de kroeg uit te lachen.
Op weg naar Bakoe dus, onderweg werd het steeds heter en de omgeving kaler.  Tussendoor even gestopt om van een plaatselijke maaltijd te genieten.  Nou, geef mij maar een fricandel hoor,  van de 5 dingen op tafel wist zelfs Google er maar 1.... en die was niet lekker.  Brood, stukje augurk en 2 hapjes vlees, Collin nog een kaasje en na 1 minuut en 43 seconden waren we voldaan ( zeiden we)
Op weg naar Bakoe zagen we dat deze stad eigenlijk niet echt op onze route lag dus besloten we alvast af te draaien richting Iran.. nou, als iemand wil weten waar de wegen minder worden...... daar dus.  Iets wat stond aangegeven als nationale weg bleek niet meer te zijn als een stuk wildernis van zand en keien...viel nog mee dat er geen bomen op stonden... gelukkig hebben we  bladveren ( we leren t jargon al ) dus we butsten van links naar rechts door de Lion.. kraters in de weg zo groot als meteorietinslagen... maar, de Lion did it!!  Na 22 km gelukkig weer iets wat op een weg leek dus vandaar ging t wat beter... bij 38 gr!!! Mijn shirt was doorweekt dus even buiten gehangen ( werkt beter dan een droogtrommel). Om 20:00 begon t te schemeren en om 20:30 was t stikdonker. Valt niet mee om dan daar rond te rijden op die verschrikkelijke wegen waar de helft van de auto's geen of maar een koplamp heeft... dat doen we dus niet meer.. Cashgeld ( althans dat van Azerbadijan) hadden we ook niet meer en verder zaten we zonder sigaretten en water ..
wat een rit zeg.....
Om 22:00 vies, smerig en doorweekt van t zweet aangekomen bij weer een kei leuk hotel en heerlijk gedouched.. dadelijk hapje eten en natuurlijk een drankje!!! Morgen richting Iran... ben benieuwd!!
Heda

1. Jojan:
    29 juli 2017
    Wat een reis!! Super om te lezen!!
    Jullie gaan lekker zeg, de aanhouder wint...of de struisvogel! Haha!! Genieten!!
  2. Monique:
    30 juli 2017
    Ik vind jullie echte doorzetters ,geweldig!
  3. Joop:
    30 juli 2017