Day 17 / Teheran - Estafan

1 augustus 2017 - Isfahan, Iran

Hai, zijn we weer!!!
We wilden weer op tijd op pad.... ja, ja, om 08:30 schoot ik wakker.. shit, vlug douchen aankleden, Collin wakker!!
" doe maar rustig, het is 06:40",....slik..
Misschien omdat ik vannacht zo vaak wakker ben geworden van sirenes, alarmen en - top of the bill -Collin zijn wekker. ( hij is vals aan het spelen met candycrush en had de tijd op zijn telefoon veranderd)
Om 07:45 de weg op, eerst 15 km Teheran uit en dan de snelweg op.
Prachtige weg, 3 banen per rijrichting en ........0 vrachtwagens.... die hebben een eigen snelweg paralel aan de onze.( de eerste 150 km )
Gister een paar shirts en boxershorts gewassen maar deze waren vanmorgen nog kletsnat. Op de snelweg droogtrommeltje gespeeld,  omstebeurt alles uit t raam, goed vasthouden en de zon en wind doen zijn werk. Zou evt ook nog kunnen strijken op de motorkap maar de overige weggebruikers kijken nu al raar genoeg. Ook hier weer " i know holland", noodstops, fotoshoots etc
De Tol was anders, we hebben 5 tols gehad en toch 2 keer moeten betalen..
Een keer € 0.15 en de duurste was € 0, 26.... tikt aan he.  Prachtige rit door een woenstijnachtig berglandschap.. ( hoogste punt 2197 mtr).   In Istafan geen hotel via booking te vinden dus op de bonnefooi dan maar.   Midden in het centrum begint opeens iemand naar ons te roepen .. Bleek ook een deelnemer van de Mongolrally te zijn!!! Hij was in Istafan een Oostenrijkse Iranier tegengekomen en die had hen in een Hotel ondergebracht. Hij kon dat ook voor ons regelen dus nu zitten we in het prachtige Safir hotel met zwembad....
Jammer dat het net vandaag alleen voor vrouwen toegankelijk is.... zal je net zien.  Vanavond het prachtige plein bekeken ( wij schatten  ongeveer 700 x 150 mtr ) met ( ook een ruwe schatting )
5.000.000 winkeltjes..... enorm!!!
We zijn allebei helemaal kapot dus morgen eerst uitslapen en dan kijken of we nog de weg op gaan of dat we nog een dagje hier blijven... zeker de moeite waard.
Hadio

1. Anja:
    1 augustus 2017
    Wat een geweldige ervaringen!! Mooie foto's ook..!! En zoveel 'fans' en vrienden...! Mooi...xxx
  2. Nel & Jan:
    2 augustus 2017
    Super zeg, We zijn niet echt jaloers maar wel grote fans van jullie beiden. Dat het geweldig is om elke morgen er naar uit te kijken wat er is gebeurd. Ga vooral zo door.
  3. Joop De Graaff:
    Geen inburgeringscursus meer nodig lees ik. Zal weer aanpassen worden in Ned.
  4. Carla:
    2 augustus 2017
    Vet man! Wat een mooie ervaring voor jullie. Kijk iedere keer weer uit naar een nieuw verslag! Ook mooie foto's. Heel veel plezier nog.
  5. Monique:
    Ik sluit me helemaal aan bij de andere reacties.. De verslagen zijn geweldig om te lezen en de foto's beelden het uit. Ga vooral zo door!