Day 18 / Estafan - Semnan

2 augustus 2017 - Semnan, Iran

Heerlijk uitgeslapen, 9:45 uur, lekker op ons gemakkie, ontbijt is tot 11:00.
Jammer dan, ontbijt was tot 10:00 maar als u wilt kunt u wel op uw kamer ontbijten, kleine moeite, wat wilt u? Thee, cornflakes, jam, eieren, ...
Wat een mensen he...
Wat doen we?? Hier nog een dagje lammen, rondkijken en vroeg naar bed en dan morgen om 05:00 on the road..... of kijken we nog even bij de grote Moskee en dan weg???
"Ik voel me top" - " ik ook". Optie 2 dus
Naar de Moskee, echt ongelofelijk hoe knap dat allemaal in elkaar zit en terug naar het hotel.  Allebei lam en moe van het slenteren.  Hop naar de auto, de nieuwe perzische tapijtjes als voetenmat en hup terug richting Teheran en bij Qom rechts aanhouden richting Turkmenistan..... bloedheet in de Lion want we rijden een heel stuk midden door de woestijn.  Na 500 km gaan we een hotelletje zoeken.. aangezien we in Garmsar ( of zoiets) niets konden vinden ook hier weer mensen aangesproken voor hulp. Heel aardig maar ging niet soepel, de eerste sprong in zijn wagen en zei dat wij moesten volgen ... die zijn we dus onderweg kwijtgeraakt ( staat misschien nu nog op ons te wachten).
De tweede sprong ook in de auto, die hebben we op zijn bumper gevolgd, ging goed, maar het hotel was echt helemaal bagger.. Toen maar 100 km in het donker doorgereden en in Semnan terecht gekomen. Ook hier weer een reuze aardige en behulpzame man. Hij met Collin in de Lion en ik met zijn vrouw en schoonzus in zijn auto... geweldig.  Hij zou met mij inchecken dan kon Collin onze spullen vast pakken.
De sfeer werd minder toen zijn vrouw en stiefzus facebook en instagram met Collin uit wilden wisselen!! Hij werd me een partij jaloers....... heeft vlug mee ingechecked, hand gegeven en weg was hij...... die hebben zware bonje denken we..
inmiddels 7900 km op de teller en ook de tweede tankdop verloren!!!! Morgen verder naar de grens!!
Internet wordt steeds slechter, misschien dat de verslagen dan niet meer dagelijks verstuurd kunnen worden maar we sturen ze zo snel mogelijk.
Hide

1. Tijs:
    2 augustus 2017
    ik zit de hele dag te wachten tot ik weer een verslag kan lezen, geweldig mannen.
    Ben enorm jaloers
  2. Jack:
    3 augustus 2017
    Met die perzische tapijtjes zul je nu wel door het land heen vliegen en blijven wij van jullie duizend en een verhalen genieten.