Day 20 / part 1/ Quchan - Asjabad

4 augustus 2017 - Derweze, Turkmenistan

Vroeg uit de veren!!! Wat een hotel zeg, bah bah.  Internet € 2,50 per uur en..... werkt voor geen meter.. akelige wasruimte etc.... weg weg weg....
Om 07:30 in de auto richting Turkmenistan.  Wat een fenomenaal uitzicht in de bergen zo vroeg in de ochtend.. auto geparkeerd en geeoon even lekker zitten genieten... dan hop door naar de grens... Iran uit is een fluitje van een cent maar dsn Turkmenistan in.... poeh.  Ontvangstruimte in... wachten.. paspoortcontrole ... visa betalen .. persoonscontrole.... weer paspoortcontrole.... foto... linkerduim ... rechterduim.... bingo ... stempel.
Dan de auto ( ik alleen, Collin moest wachten). Hokje 1..... iets, Hokje 2 .... nog iets.... Hokje 3... die snap ik, verzekering, hokje 4 .... bank, iets en nog iets en verzekering betalen..
Hehe.. klaar,,  nee dus, hokje 5, controle of hokje 1 t/m 4 gelukt zijn.....daarna autocontrole.  Eerst wachten op een Mongol voor ons.. alles alles alles van de auto wordt er uit gehaald en gecontroleerd!!  Te grote gereedschapskist- mag niet mee ( hoeven wij ons niet druk om te maken)
Sigaretten - meer dan 2 pp mag niet ( hebben wij allang op)
Nog wat spul wordt apart gelegd en uiteindelijk ook zijn walkie talkies. Magniet mee naar binnen.
Aaaaiiii, waar laat ik mijn sateliettelefoon??  Als ze alles nakijken wil ik hem wel verbergen maar niet zodanig dat t lijkt dat ik hem stiekem mee wil nemen.. ik doe hem dan maar gewoon tussen de papieren in mijn schoudertasje..  ja ja.    Die. Heb ik een..
Onze autocontrole ( na 1,5 uur en Collin zit ergens anders maar te wachten)
Alles eruit en gecontroleerd.."drugs, weapons, sigarettes, something else???"  " no, no, 4 packages, no"
Na 2 minuten vinden ze de verrekijker die we gekregen hebben. Wauw, look look,  binnen no time staan ze te vechten om door dat ding te mogen kijken en hebben zowat geen interesse meer in de controle!!  Okay, you can put your stuf back in the car. Your okay.. have you got a marker? We want to put our names on your car!!!   Geweldig, na 15 minuten rijden we verder, worden uitgezwaaid en hebben de sateliet  telefoon gewoon nog bij!!!  Dank je wel voor de verrekijker!!!
Op naar Asjabad!!