Day 20 / part 3 / Gates of Hell

4 augustus 2017 - Derweze, Turkmenistan

De poorten van de hel
Om 19:00 aangekomen in Derweze.
Rechtsaf loopt een steil zandpad met na 7 km de befaamde "gates of Hell"
15 teams staan te twijfelen of ze omhoog durven maar niemand durft de gok te wagen.  Opeens begint te Lion te grommen en te trekken, volgens mij heeft hij er zin in.....
Ach, what the heck, let's go for it!!!
Daar gaan we, de Lion voorop gevolg door tig andere vreemd uitgedoste shittie cars.  We naderen de heuvel, gas bij, omhoog omhoog omhoog en na 200 mtr staat alles vast in het mulle zand... probleempje....
Wij stappen de auto uit, zetten hem in de 4-wheel drive, springen weer in de auto, low gear ( vaktaal he), doen een schietgebedje en hup, de Lion brult en komt langzaam op gang, 7 km lang ploegt hij zich naar de krater en...... benga, he did it..
wat een fantastisch mooi gezicht is dit, een grote vuurzee in een gat in de woestijn, zeker in het pikkedonker.
Mooie foto's gemaakt en dan eten!! We hebben nml pasta bij ( aan te maken met heet water) en water, karig maar thats it. Bovendien hebben we bijna geen sigaretten.. ( de voorbereiding is wellicht nog een verbeterpuntje)
Dan klinkt het van ver "ha die Hollanders"..... blijken de SUV'ers daar te zitten ( rondreis) aan een uitgebreide maaltijd...." kom erbij, eet en drink mee"
Nou.... vooruit dan, dus even later zaten we aan de barbeque met wodka, nice!
Heel de avond met Karin, Chris en Patrick Roos ( ja Mieke, uit Eindhoven) zitten kletsen en drinken.  Om 01:00 naar de Lion en kijken hoe de slaapstoelen werken..
Heeedeee

1. Daisy:
    5 augustus 2017
    Weer een geweldig reisverslag en die foto's.....! Inderdaad om jaloers te zijn. Fijn dat wij het ook mogen "ervaren"!
  2. Mieke:
    5 augustus 2017
    OMG, dit meen je niet, ziede ge komt die korfballers ook overal tegen haha. Maar dit is toch niet normaal, maar wel heeeeel leuk. Mocht je ze nog zien onderweg, doe ze de groeten en voor jullie, blijf genieten van dit waanzinnige geweldig en bijzonder avontuur
  3. Marc Reniers:
    5 augustus 2017
    Wow, wat jaloers makend! Wat een gave tocht en super plek om gezien te hebben! Onwaarschijnlijk! Geniet er van!
  4. Jack:
    6 augustus 2017
    Wat een verschrikkelijk mooie foto van jullie bij de " gates of hell " met die helmen op en de maan op de achtergrond. Is toch wel een beetje afzien hier met de achtergrond scene in Eindhoven.!
  5. Nardo:
    6 augustus 2017
    Wat een mooie foto's en wat een avontuur
  6. Joop De Graaff:
    6 augustus 2017
    Blijft n verademing om dit weer te lezen. Blijf de Lion goed verzorgen.
  7. Anja:
    6 augustus 2017
    Wat stoer.... die Lion!! Voorop naar de krater..! Wat een verhaal weer...! Genieten!!
  8. Henk:
    6 augustus 2017
    Wat een geweldig reis zijn jullie aan het maken en schitterend zoals je het allemaal verteld.haveFUN
  9. Patrick:
    Hoi Perry en Collin,

Bedankt voor de super gezellige avond eergisteren. Mooi dat je m'n foto van jullie er al op hebt staan.
    Wij zitten nu in Khiva en gaan morgen door naar Bukhara. Heb vandaag wel een paar 'collegas' van je gespot. De Oostenrijker.
    Hoop dat alles goed met jullie gaat. Ieg nog heel veel succes en plezier en wie tot ergens verderop in onze reis.

Groeten en tot in Eindhoven