Day 22 / Nukus - Buchara

6 augustus 2017 - Buchara, Oezbekistan

Day
Heerlijk maar dan ook echt heerlijk geslapen. Bij het douchen was het water nog steeds zwart, gisteren beter nog een keer kunnen douchen...
Nu op zoek naar geld ( oezbeekse tralala) en benzine want deze is alleen te krijgen op de zwarte markt!!!  Een jongen gevonden die alles kan regelen dus Collin met hem op pad. Ik krijg even rust ( ben al wat ouder he). Ik betaal ondertussen het hotel en weet ook nog voor 60 dollar aan sums te krijgen ( 240.000 in briefjes van 5000). Collin is ook geslaagd, 30 ltr benzine en voor 50 dollar aan sums ( 3 dikke pakken briefjes van 1000 in een grote plastic zak).  Ondertussen komen onze schotse  vrienden van gisteravond terug bij het hotel, waren hun paspoort vergeten en kwamen daar na 2 uur rijden achter. En die hebben nog maar 8 dagen om het eindpunt te halen. ( gaan ze niet redden nie).  Dan op weg naar Buchara, 600 km.  Eerste stuk is slecht maar na 75 km is daar opeens een prachtige snelweg.  De Lion brult en al snel vliegen wij met maar liefst 85 km/uur zowaar enkele collegae rallyrijders voorbij!! Hup Lion. Na 350 km de Jerrycan pakken om de tank bij te vullen!! Een Jerrycan, hebben wij nu dus proefondervindelijk ondekt, moet je, zeker als hij in de hitte staat, rustig openmaken..  dst deden wij dus niet, allebei onder de benzine!!!!  Dom
Even een hapje gegeten, een gevuld broodje met erg aparte vulling, aangezien de buitenkant al niet te eten was zijn we maar niet aan de vulling begonnen. Verder onderweg nog 40 ltr benzine bijgekocht en dan nog 80 km te gaan.
Die zijn ze dus vergeten te asfalteren, en het is inmiddels aardedonker!! Weer zo'n kloterit met allemaal tegenliggers met groot licht op!  Gelukkig hebben wij groter... ha ha
Uiteindelijk om 22:30 in Buchara maar wel een kei fijn hotel, nog lekker kunnen eten en, hoewel alles al dicht is, weet Collin nog een paar biertjes te regelen!!
Proost!!! Morgen naar Samerkand, op aanraden van Rob!!