Day 24 / Samarkand - Tasjkent

8 augustus 2017 - Tasjkent, Oezbekistan

Heeel vroeg op vanmorgen, 06:00 uur. Helaas niet voor een goede reden. Ziek, zwak en misselijk, rennen naar het toilet en daar een tijdje doorgebracht.. dit zit niet in de planning..
om 08:00 toilet verlaten, pilletje ingenomen en gelukkig weer in slaap gevallen!  Om 11:00 een klein beetje beter dus toch maar richting Tasjkent.
Eerst nog 40 ltr benzine bijgekocht, 20 ltr in de tank en de Jerrycan met nog eens 20 ltr compleet overgenomen! Wanneer we nu " vol" zitten hebben we 80 ltr, goed voor 880 km..
De weg naar Tasjkent was oersaai maar wel vol bulten etc. Hobbelen dus!!! Mijn maag protesteerde constant maar met strak billenknijpen heb ik het toch zonder ongelukje gehaald. Pffff.
Leuk hotel met ook 2 prachtige Yurts!!
Helaas zonder douche of toilet dus wij pakken fijn een gewone kamer!! Gelukkig met gebruiksaanwijzing voor het toilet....... zie foto.
Mijn maag weer wat tot rust gekomen dus lekker wat dumplings gegeten. Nu lekker op het dakterras aan het relaxen.
Morgen Kazachstan in ( Tadjikistan, Kirgistan en de Pamir Highway laten we aan ons voorbijgaan, we willen de rit volbrengen) richting Alma Ata, zal 2 dagen kosten.  Daarna naar boven richting Oskemen en daarna Rusland!!
Eerst maar eens kijken wat mijn maag met de Dumplings doet...,.
Prijsvraag 15 punten: wat ligt er achter op de vrachtwagen ( foto )

Hudu

1. Olav:
    9 augustus 2017
    XL zetpillen op vrachtwagen.
    Jongens wat een gave reis zijn jullie aan het maken. Iedereen hier is jaloers op jullie.
    De verhaaltjes zijn zo verslavend dat ik ze eerst lees s'morgens voordat ik koffie drink en een sigaret rook.
    Zet hem op en voltooi jullie mission possible.
  2. Hans Banken:
    9 augustus 2017
    Ik denk hetzelfde als Olav, imodium pompoenen (15pnt)??
    De sterken blijven over!
  3. Blanche:
    9 augustus 2017
    Beterschap Per, kan je niet gebruiken!!
    Nee mannen geen zetpillen (Per denk aub niet dat deze te gebruiken zijn voor je maag, hopelijk is het kwaad nog niet geschied).
  4. Joop De Graaff:
    9 augustus 2017
    Beterschap en voldoende toiletpapier.
    Meloenen op die vrachtwagen om vochtgehalte op pijl te houden. Succes
  5. Donald:
    Zijn dat geen dinosaurus eitje? ? Of toch zetpillen haha