Day 33 / Khovd - Altaj

18 augustus 2017 - Altaj, Mongolië

De wekker gezet op 08:30 maar waren al om 07:30 wakker. Klein maar lekker ontbijt en daarna de auto nakijken. De complete luchtfilter was losgetrild en ook de aarde van de accu ( wat een vaktaal allemaal he ) zat los. Daarna geprobeerd de auto van het overtollige zand te ontdoen. Compressor ( dank je Tijs)  en wat natte handdoeken deden wonderen ( voor onze maatstaffen nu )
Daarna de weg op richting Altaj.  Door het stadje richting "grote" weg maar die was afgesloten.  2 km spoorzoekertje door het dorp over zandpaden maar we hebben hem gevonden, nog geasfalteerd ook, jippie!
Fijne weg om te rijden maar very boring landschap.  Droog, dor, zanderig.... met af en toe een klein beekje.  Na 100 km kwamen we bij een riviertje een kudde Yaks tegen!! Prachtig!!  Er liep ook een paard tussen dat ergens ontsnapt was want een aantal locals kwamen aangereden en hebben hem gevangen. Wij wisten echter zeker dat dat paard dacht dat hij een Yak was, hij deed zo leuk mee met de rest.. kopje koffie gezet, de locals de Lion laten bewonderen en beschrijven en weer verder!!  Onderweg kuddes kamelen ( niet te tellen zoveel) en van alles nog wat gezien, ook nog 2 keer Yaks.  De rit ging vlot maar wel saai. Collin heeft 3 spelletjes autotennis gedaan en ook nog een uur met de verrekijker zitten zoeken naar enige vorm van leven.. 200 km lang  geen gehucht te zien, alleen soms in de verte een enkele Yurt !!
Leuk hotel gevonden en daar een alternatief Canadees koppeltje ontmoet. Maken hier een rondreis en proberen wat geld te verdienen met muziek maken.. paar borrels mee gedronken, heel gezellig alleen kon zij daarna niet meer spelen..... poepie zat.....
Nog 3 Mongolteams bij het hotel aangekomen, waarschijnlijk gaan we morgen met 4 auto's convoy rijden. ( schijnt een heel moeilijke weg te zijn) nu nog lekker aan de borrel, erg gezellig!!