Day 05 / Sofia - Vama Veche

21 juli 2017 - Vama Veche, Roemenië

Vanmorgen vroeg opgestaan en om 08:30 in de auto! Hoppa, weg hier!!! Bijna waren we de stad uit toen er achter ons een sirene begon te gillen! Blauw zwaailicht erbij, politie dus en aan de kant! Papieren laten zien, alcoholtest moeten doen ( uitslag 0,00)  en controle op Bulgaars Vignet! Die hadden we dus niet, dus een bon dachten we!! Maar nee, er bestaan ook aardige mensen in Sofia, ons werd vriendelijk verzocht bij het volgende tankstation een Vignet te kopen.. dank u agent, gaan we doen..Alcohol test geslaagd & Vignetcontrole gezakt                                ........                                                        ........   netjes een Vignet gekocht en weer de weg op.  De rest van de trip ging dwars door de bergen, bergop zo'n 60 km , bergaf 95! Gelukkig waren deze nogniet zo steil  Ondeweg alvast een hotelletje geboekt in het centrum, kunnen we vanavond vanaf de party teruglooen!! Om 17:00 in Vama Veche, eerst even hotel zoeken. blijkt dat hotel dus 4,5 km verderop te liggen... klote en wat nu??  Ingechecked, betaald , ander hotel gezocht  op internet, dat geboekt en weer uitgechecked....dus eigenlijk 2 hotels uiteindelijk geboekt!!! Samen nog maar € 50 dus valt nog mee! Dan eerst met de auto naar de Party!!  Werd ons gevraagd of we met de Lion over het terrein wilden rijden zodat ze ons konden filmen voor de TV.. Mooi he...  Ons aangemeld bij de organisatie, kregen we een Welkomstdrankje, 12 flessen Heiniken 0 ,4  ltr en een plek op de camping toegewezen....slaapplaats 3 dus.. Auto geparkeerd en toen aan het bier.. na 1 zo'n fles begon ik al achteruit te lopen maar ik heb het toch tot 3 geschopt!! Bah!! Collin de andere 9.... geen uitleg meer nodig denk ik!!.... we zijn er vrij zeker van dat we een leuke avond hebben gehad en met best wat andere rijders hebben gepraat!!! Jawel toch??  Daarna pitten, we sliepen zo!!! Morgen Istanboel, Houdaa

1. Geert:
    23 juli 2017
    Gaat goed dus! Blaastest en feesie in goeie volgorde! Een auto die leeft en gewoon even verkouden is! Berg op en weer af! En leuke verslagjes, leuker dan cartoons in krant!!! Have fun, nog maar 6 weken!