Day 27 / Almay - Usharal

12 augustus 2017 - Usharal, Kazachstan

Wat een heerlijk hotel is Rixos toch! Fantatisch ontbijt met alles erop en eraan!  Heerlijk!! Cappuccino erbij..
Collin heeft gewonnen van zijn slipper, dichtgeplakt met ducktape!!
Op weg dan maar, lampen aan ( we leren snel ) en de stad uit.  Prachtige natuur, mooie snelweg tussen een aantal meren door, niet zo warm ( bewolkt). We tuffen lekker door en worden onder luid getoeter ingehaald door een Brits team! Dan rijden we door het Las Vegas van Kazachstan ( denken we). Langs de weg staan allemaal Casino's, de ene nog groter en mooier dan de ander. Blijkbaar de enige plek waar Casino's legaal zijn..
We rijden lekker door en zien in de verte het Britse team staan dat aangehouden is door de politie. Op het moment dat wij daar aankomen rijden ze net weg en worden wij tot stoppen gemaand!!!!
Nee he, niet weer....  Wel dus, ze toveren een foto tevoorschijn met blijkbaar onze auto????  Big Penaltie!!   $ 200,-..  terwijl ik probeer de prijs naar beneden te krijgen krijgt Collin trammelant met agent 2.  Collin heeft foto's genomen en dat mag absoluut NIET!!!  Foto van telefoon en dan is agentje weer rustig. Ik kom eraf met $100,- maar begint wel op te tellen die boetes...tja!    De wegen en het weer worden steeds slechter.  Echt baggerwegen en zelfs eventjes regen!
Om 19:00 arriveren we in Usharal, een klein stadje halverwege Oskemen..  tijdje rondgereden en hotelletje gevonden en ingechecked dankzij een aardig meisje dat daar toevallig ook verbleef, anders was het nooit gelukt.
Hotel is echt geen Rixos.. bah bah.
No way dat ik hier ga douchen!!
Collin opeens over de meuk, nu is zijn andere slipper kapot, zal wel weer ducktape worden!!
Later wezen eten met het meisje en haar familie bij het enige ( denk ik) restaurant van het stadje. Lekker, vodka erna ( goed tegen maagziekte ) en nu proberen te slapen. Morgen Oskemen, daarna Rusland
Hoedou

1. Wim en Karin:
    12 augustus 2017
    Perry en Colin wat genieten wij van jullie verhalen en prachtige foto's!
    Geluk
  2. Pascale:
    13 augustus 2017
    Dankzij Olav kan ik nu ook genieten van jullie fantastisch avontuur. Wát een ervaring !