Day 28 / Usharal - Oskemen

12 augustus 2017 - Öskemen, Kazachstan

Tring!!! Om 05:45 gaat de wekker!! Vlug uit bed, aankleden en dat vieze hotel uit,  bah!! Heb mijn tanden niet eens gepoetst, badkamer was gewoon TE smerig.  Om 06:10 rijden we weg.  Hobbel de hobbel over de slechte weg, hopen dat het dadelijk beter wordt!!  Allebei in ons T-Shirt, korte broek en slippers. "Heb jij t koud?"..."ik zit te vernaggelen"....."ik ook".  Na 300 km zitten we allebei met vest, lange broek en gewone schoenen nog steeds te barsten van de kou en te wachten op een beter wegdek!!!  Het uitzicht is werkelijk fantastisch, ( overal lopen ook wilde paarden en enorm grote kuddes koeien, steken ook zomaar de weg over) dat wel, maar zelfs de koeien hebben mutsen op...zo koud.
Verderop blijft alles hetzelfde en we krijgen pijn in ons nek van t hobbelen!
Vrolijker worden we er niet van, zeker omdat we ook nog niets gegeten hebben, ja, allebei 2 Twixen. Eindelijk, om 16:00, na 10 uur non-stop hobbelen rijden we Oskemen binnen en ....... jawel...Politie....    " nee he, wat nu weer?"... gelukkig is het nu alleen een routinecontrole en mogen we gewoon doorrijden..pffffff!
Inchecken bij een net hotel en meteen onder een warme en schone douche, was nodig!!
Daarna hapje eten in het restaurant en dan blijkt dat de door ons geplande grensovergang niet gebruikt wordt.  Dit betekent dat we onze route moeten verleggen en zeker 750 km om moeten rijden wat ons 1 a 2 dagen extra gaat kosten.
Heedoei

1. Olav:
    13 augustus 2017
    Heerlijk om op zondagmorgen jullie hobbelende verhaal te lezen.
    We (ik denk dat ik bijna voor iedereen spreek) vinden het niet zo heel erg dat jullie er nu 1 of 2 dagen langer over doen.
    MEER LEESGENOT VOOR ONS.
    Succes mannen!
  2. Joop De Graaff:
    13 augustus 2017
    Krijg t koud van dit smerige ( maar weer fantastisch verwoord) verslag
  3. Hans Banken:
    13 augustus 2017
    Onze Bobiaan had het niet over hobbelen maar huppelen!!!
    Doorgaan Boys..........
  4. Nel & Jan:
    14 augustus 2017
    Ja wij sluiten ons aan bij de vorige reacties, wakker worden en dan eerst verslag lezen. Daarna pas de rest. We genieten er van wat jullie allemaal meemaken. We denken wel dat Eindhoven te klein en saai gaat zijn na dit avontuur.
  5. Donald:
    14 augustus 2017
    Mooie verhalen het is gewoon genieten om ze te lezen moet je een boek van maken