Day 29 / Oskemen - Barnaul

14 augustus 2017 - Barnaul, Rusland

Heerlijk geslapen, wat is een schone kamer toch fijn.  Om 06:00 uit de veren, even wachten tot de ontbijtruimte open gaat (07:00) en eten. Om 08:00 eerst autocheck, een defecte koplamp vervangen en op weg!!  Tank weer vol, lichten aan, netjes 50 in de stad ( we leren het) en buiten de stad  doortrekken naar 73...,, tadu, tadu..., nee he!  Jawel dus, stad was dus nog niet afgelopen!!!  23 km te hard!!  Papieren laten zien, Collin naar de politieauto ( dit keer reed hij ) en ik geen foto kunnen maken want de 2e agent bleef bij mij!  Maar....... we hebben een nieuwe tacktiek!  Ik heb 23 dollar los in mijn zak gestoken en we zeggen dat we niet meer hebben......IT WORKS!!!  Na 15 minuten volhouden dat we niet meer hebben mogen we verder, top!
Handje geven, in de auto en weg!!
Ik pak alvast de volgende dollars, we proberen het nu met 21......
Tussenstand ! Perry $ 280. Collin $ 23
De wegen zijn redelijk te rijden en om 11:30 zijn we bij de grens!!  Best een redelijke rij maar gaat behoorlijk vlot!!
Bij de gezichtscontrole van het paspoort hebben ze steeds meer moeite om mij zonder baard voor te stellen. Volgens mij denken ze dat de kerstman incognito voor hun neus staat!
Verzekering afgesloten en om 13:30 rijden we over de eerste Russische hobbels!! Spannend....
Na een kleine 100km hobbelen komen we bij een grote tweebaans weg en kunnen we eindelijk harder dan 70 zonder met ons hoofd tegen het dak te zitten... genieten toch... om 18:30 ( alweer de klok verzet, nu 5 uur tijdverschil met Nl) komen we aan in Bandaur, best wel grote stad.. gelukkig ook een mooi hotel gevonden, zal wel anders worden de komende dagen. ATM gezocht om roebeltjes te halen en bij een leuk zaakje een hapje gegeten. Ik had zin in een pizza maar bestel een Hamburger ( zo stom, snap mezelf soms niet),  Collin Sushi ( was genoeg voor 30 man).  Morgen richting Tasjanta, aan de grens met Mongolie...... tot nu 12.980 km op de teller.